Gdzie znaleźć autentyczne opinie o partnerach biznesowych?

Generowanie fałszywych opinii w internecie dorobiło się nawet własnego określenia – „astroturfing”. Niektórym może się on kojarzyć głównie z zachwalaniem tej czy innej opcji politycznej, by wpłynąć na preferencje wyborcze. Jednak dotyczy on wszelkich rekomendacji – nie ominęło również sektora B2B. Weryfikacja autentyczności opinii często jest trudniejsze niż jej znalezienie. Dlatego klienci wielokrotnie bardziej cenią sobie opinie osób, z którymi wcześniej dyskutowali i wchodzili w interakcje niż nieznanych internautów ukrytych pod pseudonimem na przypadkowych forach internetowych. Mało tego – coraz więcej internautów jest na tyle świadomych, że fałszywe lub podejrzane opinie traktują jako swoistą „antyreklamę”. Dlatego istotne jest, by pojawiać się w miejscach, gdzie łatwo zweryfikować autorów polecenia. Im więcej klient o nim wie, tym większa szansa, że uzna je za wiarygodne. Wedle badań przeprowadzonych przez Digital Intelligence Today, aż 92% osób wierzy w polecenia od osób które zna, w porównaniu do 29% osób, które jest w stanie uwierzyć w bezosobową reklamę SMS-ową.

W pozyskiwaniu autentycznych opinii o kontrahentach może pomóc aplikacja Referral, projekt pt.  „Wprowadzenie do oferty i na rynek innowacji produktowej w postaci usługi elektronicznej wspierającej networking biznesowy, w szczególności rekomendacje, umawianie spotkań i wspólne wykorzystywanie zasobów” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Każdy jej użytkownik może rejestrować swoje kontakty biznesowe, przyporządkowując je do firm, branż czy obszarów tematycznych. Nowododane kontakty mogą zostać zaproszone do systemu, co może usprawnić kontakty z potencjalnymi partnerami. W ramach danej grupy biznesowej, użytkownicy wystawiają sobie polecenia, co tworzy sieć poleceń.

Gdy któryś z uczestników grupy biznesowej poszukuje konkretnego kontaktu, zgłasza na niego zapotrzebowanie, co pozwala mu dotrzeć do firm lub osób spełniających określone kryteria. Inni użytkownicy mogą dokonywać poleceń (z uzasadnieniem) kontaktów spełniających dane kryteria. Za każde trafione polecenie przyznawane są punkty oraz premie – cenne, bo wykorzystywane potem do poszukiwań nowych kontaktów.

Ważny jest fakt, że platforma jest płatna. Wbrew pozorom to bardzo duża przewaga nad większością serwisów oferujących zbliżone usługi – koszt uczestnictwa w sieci to niecałe 1000 złotych rocznie. Konieczność poniesienia opłaty odsiewa osób czy boty generujące fałszywe polecenia, co jest częstym utrapieniem tradycyjnych sieci społecznościowych – nawet tych skierowanych do biznesu.

Dzięki aplikacji Referral możesz wesprzeć swoją firmę szczególnie w generowaniu poleceń i otrzymywaniu pozytywnych opinii od osób najbardziej aktywnych i rozpoznawalnych w społeczności. Cechą unikatową jest zawartość kilku tysięcy zweryfikowanych kontaktów do firm z całego przekroju branż w Polsce i USA. System wymiany wizytówek oraz zamawiania i realizacji zadań pozwala z jednej strony na zlecenie zadań wypróbowanym partnerom, a z drugiej na pozyskiwanie nowych zleceń. A to tylko część funkcji dostępnych w aplikacji. Aplikacja może wesprzeć cię we współdzieleniu i wynajmowaniu własnej infrastruktury, a nawet pracowników. A gdy już nawiążesz nowy kontakt biznesowy, dzięki aplikacji możesz w łatwy sposób zarządzać kontaktami i aranżować spotkania.

>>> KLIKNIJ I ZAPOZNAJ SIĘ Z PLATFORMĄ REFERRAL >>>

Dodaj komentarz